By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use. Close

Forums - Sports Discussion - Germany eliminates Canada in Olympic ice hockey

VGPolyglot said:
Errorist76 said:

They’d probably be banned as well due to doping, just like the Russians are o/

 

Just watched the game again. Even the commenters were crying...just like some players. Happy for them!

There still is a team composed of Russian players, though.

Haha yeah...I was just wondering how that works exactly. Can anyone explain what the exact deal was about?

Edit: Ok, it seems uneffected athletes are allowed to compete under the neutral flag of “Olympic Athletes of Russia” under the Olympic hymn.

Last edited by Errorist76 - on 23 February 2018

Around the Network
Errorist76 said:
HomokHarcos said:

Is it a big event there? I'm happy to see that Germany is interested.

Ice Hockey in general isn’t exactly huge here, even thought it might even be the second most popular sport to watch, but our team has always been a top 10 team...that said, last time they won an Olympic medal was 1976, which was bronze. So yeah, this is special, especially when the guys are surprisingly beating the top teams...even though Canada might have been in a weaker position than usual this time.

Haven’t watched a lot of the Olympic Games this year but started today, since I’m sick at home...was a nice start and pleasant surprise! 

 

Cheers and high five to Canada btw...Norway, Germany and Canada are showing the USA their backsides atm.

It's interesting to me that the second most popular sport isn't that huge. Germany only has 1 team sport with national popularity?



HomokHarcos said:
Errorist76 said:

Ice Hockey in general isn’t exactly huge here, even thought it might even be the second most popular sport to watch, but our team has always been a top 10 team...that said, last time they won an Olympic medal was 1976, which was bronze. So yeah, this is special, especially when the guys are surprisingly beating the top teams...even though Canada might have been in a weaker position than usual this time.

Haven’t watched a lot of the Olympic Games this year but started today, since I’m sick at home...was a nice start and pleasant surprise! 

 

Cheers and high five to Canada btw...Norway, Germany and Canada are showing the USA their backsides atm.

It's interesting to me that the second most popular sport isn't that huge. Germany only has 1 team sport with national popularity?

There’s basically football(soccer)....and football. Haha

Then a little bit of Ice Hockey, Handball and Basketball...maybe Volleyball and Tennis. 

Table Tennis is a very popular casual sport but not really on a professional level.



On a side note: I’ve watched our National Quidditch Team do their training lately..... o/



Errorist76 said:
VGPolyglot said:

There still is a team composed of Russian players, though.

Haha yeah...I was just wondering how that works exactly. Can anyone explain what the exact deal was about?

To the best of my knowledge, and somebody correct me if I mess up: A significant number of Russian athletes were banned from competition before the Olympics began. Those that were allowed to compete, could not represent the flag of Russia, nor would the Russian anthem play if they won an event. If Russia was able to complete these Olympics with a clean slate ( no positive tests), they would likely be reinstated as a country after the closing ceremonies.As it is, with a doping scandal last week, that likely won't happen.



- "If you have the heart of a true winner, you can always get more pissed off than some other asshole."

Around the Network
COKTOE said:
Errorist76 said:

Haha yeah...I was just wondering how that works exactly. Can anyone explain what the exact deal was about?

To the best of my knowledge, and somebody correct me if I mess up: A significant number of Russian athletes were banned from competition before the Olympics began. Those that were allowed to compete, could not represent the flag of Russia, nor would the Russian anthem play if they won an event. If Russia was able to complete these Olympics with a clean slate ( no positive tests), they would likely be reinstated as a country after the closing ceremonies.As it is, with a doping scandal last week, that likely won't happen.

Yeah exactly...there even was a second case discovered today. Guess someone’s going to get a call from Putin soon...

I was just wondering how the ice hockey team was able to compete, but they just represent the Olympic Athletes of Russia under the Olympic flag and hymn. Thx



HomokHarcos said:
Errorist76 said:

Ice Hockey in general isn’t exactly huge here, even thought it might even be the second most popular sport to watch, but our team has always been a top 10 team...that said, last time they won an Olympic medal was 1976, which was bronze. So yeah, this is special, especially when the guys are surprisingly beating the top teams...even though Canada might have been in a weaker position than usual this time.

Haven’t watched a lot of the Olympic Games this year but started today, since I’m sick at home...was a nice start and pleasant surprise! 

 

Cheers and high five to Canada btw...Norway, Germany and Canada are showing the USA their backsides atm.

It's interesting to me that the second most popular sport isn't that huge. Germany only has 1 team sport with national popularity?

pretty much. All other teams sports combined don't even come close to football, in both spectators and players.

Football has 7,000,000 players
Handball has 750,000 players
Volleyball has 430,000 players
Basketball has 200,000 players
Hockey has 82,000 players
American Football has 55,000 players
Ice Hockey has 25,000 players
Baseball/Softball has 23,000 players
Rugby has 14,000 players



Barozi said:
HomokHarcos said:

It's interesting to me that the second most popular sport isn't that huge. Germany only has 1 team sport with national popularity?

pretty much. All other teams sports combined don't even come close to football, in both spectators and players.

Football has 7,000,000 players
Handball has 750,000 players
Volleyball has 430,000 players
Basketball has 200,000 players
Hockey has 82,000 players
American Football has 55,000 players
Ice Hockey has 25,000 players
Baseball/Softball has 23,000 players
Rugby has 14,000 players

Oh yeah, forgot about Hockey. Didn’t think it was that popular among players, same as American football. Was solely talking about popularity among spectators btw, which I’m sure differs a bit. I see Ice Hockey much higher there.



It's very cool that Germany beated Canada in hockey, but honestly nobody cares about this Olimpic tournamennnnnnnnnnnnce the best players aren't available.



Barozi said:
HomokHarcos said:

It's interesting to me that the second most popular sport isn't that huge. Germany only has 1 team sport with national popularity?

pretty much. All other teams sports combined don't even come close to football, in both spectators and players.

Football has 7,000,000 players
Handball has 750,000 players
Volleyball has 430,000 players
Basketball has 200,000 players
Hockey has 82,000 players
American Football has 55,000 players
Ice Hockey has 25,000 players
Baseball/Softball has 23,000 players
Rugby has 14,000 players

7,000,000 players? The vast majority of them have got to be amateurs, right?