Forums - Gaming Discussion - Sonic Mania Review thread- 86 meta with 50 reviews

derpysquirtle64 said:
PenguinZ said:
General first impression after nearing end of 1st playthrough...

Sonic Mania is the best Sonic game ever made :)

How many zones are in this game?

12. Kinda short, like some people noticed but It relies on you to do multiple playthrough since you possibly can't visit all the stuff there is in one go.



Switch Friend Code : 3905-6122-2909 

Around the Network
Mar1217 said:
derpysquirtle64 said:

How many zones are in this game?

12. Kinda short, like some people noticed but It relies on you to do multiple playthrough since you possibly can't visit all the stuff there is in one go.

It's only short if you blaze through it. And even so i wouldn't call ot short. It's 12 stages and you aren't gonna steam roll every boss. You need to figure out their gimmick.

I have been exploring and i've died to time over a few times cause of it. The levels are huge and full of secrets. 

 

Also, if you do the bonus stages and special stages it won't go by that fast.

 

I am pretty much half way and have been playing for... 4 hours. The only thing that irks me a bit are the special stages, Sonic is so slippery. >.<

If you don't rush this is an 8 hour game and tbh would've been fine if sold for 60€/$. For 20€/$ absolute steal. This is the equivalent of sonic 3 + sonic & knuckles. Back in the day, it would've set you back 120+ €/$. Incredible value proposition.

The game is also definitly harder than S3&K. I've unlocked some skills wich i won't say anything about cause of sort of spoilers but i still don't know how to activate them. Bit odd. Maybe in further playthroughs they get unlocked.

Definitly a very good game. Those low reviews are criminal. Anyone that rates this a 6 or a 7 doesn't deserve to be credited as a reviewer. Theres only one flaw in the whole game imo wich is the slipperyness of the special stages. 



So question, how are the sales breaking down that you've seen platform wise? Plenty of people getting it on the Switch Third Party thread, but most reviews are PS4.....



The Democratic Nintendo fan....is that a paradox? I'm fond of one of the more conservative companies in the industry, but I vote Liberally and view myself that way 90% of the time?

spemanig said:
Ganoncrotch said:


I'm loving the eshop being absolutely on top of release dates, was on the EU shop at midnight on the button, such a beautiful looking game so far...

Encountered 2 bugs in the first 3 hours of play, but my god it's so great compared to the last few Sonic titles (except generations)

It would severely bum me out if this game was comparable in quality to Generations. Generations was not good.

I must respectfully disagree with you there. Generations was a solid 85 game imo. The 3D sections were the most fun 3D Sonic has ever been imo. The 2D sections weren't perfect, the physics weren't quite right and framerate issues hurt them quite abit on the 360 version at least, but they were still good. 



KrspaceT said:
So question, how are the sales breaking down that you've seen platform wise? Plenty of people getting it on the Switch Third Party thread, but most reviews are PS4.....

Hard to compare digital sales since many of the charts haven't been properly updated yet, but from what I saw Amazon and Gamestop wise for the collector's edition, the platform breakdown was Switch>PS4>XB1>PC. 



Around the Network
Mar1217 said:
derpysquirtle64 said:

How many zones are in this game?

12. Kinda short, like some people noticed but It relies on you to do multiple playthrough since you possibly can't visit all the stuff there is in one go.

It's really comparable to Sonic 3 & Knuckles in terms of length. It's practically the same actually in the normal playthrough sense. If your going for all of the extras, then Mania takes the cake in terms of length. 

 

Something interesting to note from my first playthrough: The design is supurb in this game, along with the difficulty. I had a hard time finding those moments that other classic Sonic games had where it'd throw something "cheap" at you, like throwing you into a wall or bed of spikes randomly. This game may have those dangers, but it doesn't purposely barrel you into them like previous titles.



Current gaming platforms - Switch, PlayStation 4, Xbox One, Wii U, New 3DS, PC

Sonic Mania is high on the E-Shop, how about the XBox and Playstation store? Is it high on the download list?



The Democratic Nintendo fan....is that a paradox? I'm fond of one of the more conservative companies in the industry, but I vote Liberally and view myself that way 90% of the time?

shikamaru317 said:
spemanig said:

It would severely bum me out if this game was comparable in quality to Generations. Generations was not good.

I must respectfully disagree with you there. Generations was a solid 85 game imo. The 3D sections were the most fun 3D Sonic has ever been imo. The 2D sections weren't perfect, the physics weren't quite right and framerate issues hurt them quite abit on the 360 version at least, but they were still good. 

Yeah, honestly I think that Sonic fans just got so used to terrible games that when a mediocre one came along, they elevated it far beyond where it actually is. The 3D sections were bad, and the 2D sections were mediocre. It definitely wasn't good and, from what I've played so far of Mania, shouldn't be in the same conversation.

3D in Sonic games have always been bad though outside of Lost World, where they were just mediocre and only in select levels. Not that I think it can't be done, but it doesn't look like it will be anytime soon, short of doing a Whitehead-like fangame like Mania and having someone else make it.



Well, this is new.

Read.

I never actually thought that the Sonic franchise would deliver any more games considered to be "good" lol, I always figured it would ride the fanboy train until it couldn't ride it no more. Soooo this is great news, the franchise has a chance to return in full force!



KrspaceT said:
Sonic Mania is high on the E-Shop, how about the XBox and Playstation store? Is it high on the download list?

When I checked about an hour ago the Xbox and PS digital stores hadn't been updated yet.