Could GfK start tracking sales in Poland this year? It sounds like it in this article about Killzone 2's Polish sales through Google translate, but maybe one of our Polish members could confirm?
Dodajmy jeszcze do tego wszystkiego, że dotychczas w Polsce żadna firma zajmująca się badaniem rynku, nie wzięła się za sprzedaż software'u. Dopiero w tym roku GFK Polonie będzie ją uwzględniać. Stany Zjednoczone przyzwyczaiły nas do wyników NPD, które i tak nie obejmują coraz większej sprzedaży elektronicznej. Z kolei w Europie, która stanowi zlepek rynków i gdzie jest o wiele trudniej cokolwiek zmierzyć globalnie, jest inny zwyczaj - firmy mniej chętnie dzielą się swoimi wynikami. Mamy bezwartościowy śmietnik w postaci VG Chartz, jakieś tam estymacje Nintendo, Electronic Arts i Activision, które co prawdadają pewien ogląd sytuacji na Starym Kontynencie, ale daleko im do konkretów. Należy też pamiętać, że takie badania, jak w GFK Polonia kosztują, a skoro ich nikt nie robi, to trend się utrzymuje i o wiele prościej jest podawać wyniki z faktur sprzedażowych do sklepów. Wreszcie, czasami sukces trzeba sobie zbudować, a taka prasówka od Sony jest świetnym przykładem takiego postępowania. Tak po prostu działa PR w firmach.
LinkGoogling for more details brought up what seems like a position tracking sales in the computer and video game sector was open at GfK Polonia late last year.
PDFAlso late last year SPiDOR the Polish interactive software association was formed, so maybe they've commisioned GfK to track sales in Poland. Hopefully we might get some Polish charts from them at some time in the future.
http://www.spidor.pl/