By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use. Close

Forums - Nintendo Discussion - Gamers shrug at Nintendo 2DS console

Tagged games:

 

Are you getting a 2DS?

Yes 43 31.16%
 
No 95 68.84%
 
Total:138

This thing is going to sell so much, pretty sure it will make some big waves.



Around the Network

The games still cost 30-40, so if they designed this to take back some of the handheld market from tablets and the such, than they may sell an ok amount of these but not sell a ton of games since anyone with a tablet or iphone already knows that games are free or a couple dollars. So hardware ok, software sales related to new purchases low.



tbone51 said:
bananaking21 said:
gamers will shrug at anything really. remember riggie's meh comments? im sure those with a limited budget arent shrugging at all. neither are those parents who dont have tons of money to get their kids a nice gift



when reggie did that i was pissed. 3DS is doing well, but they are in no position to talk. The thing is, its one man and he made Nintendo as a whole look bad imo. That said Sony takes jabs all the time, more toward M$ but still. Wateves i guess. 2DS FTW, i actually feel bad for vita, i mean really bad. 3DS are already 27mil sales higher and pokemon coming up (MH4 for japan) was going to make the difference worse but with 2DS its just Done!


nintendo is in a position to talk. after that ouya ad everybody is in a position to talk



bananaking21 said:
tbone51 said:
bananaking21 said:
gamers will shrug at anything really. remember riggie's meh comments? im sure those with a limited budget arent shrugging at all. neither are those parents who dont have tons of money to get their kids a nice gift



when reggie did that i was pissed. 3DS is doing well, but they are in no position to talk. The thing is, its one man and he made Nintendo as a whole look bad imo. That said Sony takes jabs all the time, more toward M$ but still. Wateves i guess. 2DS FTW, i actually feel bad for vita, i mean really bad. 3DS are already 27mil sales higher and pokemon coming up (MH4 for japan) was going to make the difference worse but with 2DS its just Done!


nintendo is in a position to talk. after that ouya ad everybody is in a position to talk


do you mean that add with the guy buying the call of duty game and puking? I've only seen it being reuploaded by others on youtube but was that something actually made by people at Ouya? or just some fans? please say that was never shown on TV ever? (I don't actually have access to any tv channels so I never see adverts)



Fancy hearing me on an amateur podcast with friends gushing over one of my favourite games? https://youtu.be/1I7JfMMxhf8

ganoncrotch said:
bananaking21 said:

nintendo is in a position to talk. after that ouya ad everybody is in a position to talk


do you mean that add with the guy buying the call of duty game and puking? I've only seen it being reuploaded by others on youtube but was that something actually made by people at Ouya? or just some fans? please say that was never shown on TV ever? (I don't actually have access to any tv channels so I never see adverts)

i have no idea. but even if it was fan made, of those people are the fans of ouya then they certainly got a shit fan base! i joke i joke, or do i?  



Around the Network
ganoncrotch said:


do you mean that add with the guy buying the call of duty game and puking? I've only seen it being reuploaded by others on youtube but was that something actually made by people at Ouya? or just some fans? please say that was never shown on TV ever? (I don't actually have access to any tv channels so I never see adverts)


Ironically they did not make the ad but the ad originated from their YouTube channel (which has the video private now).

http://kotaku.com/well-this-ad-for-ouya-ad-sure-is-excessive-1175893948



    

Basil's YouTube Channel


                    

bananaking21 said:
tbone51 said:
bananaking21 said:
gamers will shrug at anything really. remember riggie's meh comments? im sure those with a limited budget arent shrugging at all. neither are those parents who dont have tons of money to get their kids a nice gift



when reggie did that i was pissed. 3DS is doing well, but they are in no position to talk. The thing is, its one man and he made Nintendo as a whole look bad imo. That said Sony takes jabs all the time, more toward M$ but still. Wateves i guess. 2DS FTW, i actually feel bad for vita, i mean really bad. 3DS are already 27mil sales higher and pokemon coming up (MH4 for japan) was going to make the difference worse but with 2DS its just Done!


nintendo is in a position to talk. after that ouya ad everybody is in a position to talk



The video game market only needs Sony+Nintendo! M$ should stay as well to have 3. I wonder if M$ doesn't do well with X1 will they leave the market? PS4 is taking the market for US, microsoft best market by far. 2DS/WiiU/X1/PS4 going to be interesting to watch. Even vita if ps4 connectivity helps it



BasilZero said:
think-man said:
Other than it looking "tacky" I think its a good idea. I even pre ordered one myself


WHOA WHOA WHOA

A Sonyite buying a Nintendo system!? That is unheard of!

 

 

lol jk, add me when I get my own 3DS *_*!

I brought a DS aswell a few years ago lol



think-man said:
BasilZero said:
think-man said:
Other than it looking "tacky" I think its a good idea. I even pre ordered one myself


WHOA WHOA WHOA

A Sonyite buying a Nintendo system!? That is unheard of!

 

 

lol jk, add me when I get my own 3DS *_*!

I brought a DS aswell a few years ago lol



its that pokemon XY effect! Tell him think man, you played wat? Gen 1-3 now back again right!?

tbone51 said:
think-man said:
BasilZero said:
think-man said:
Other than it looking "tacky" I think its a good idea. I even pre ordered one myself


WHOA WHOA WHOA

A Sonyite buying a Nintendo system!? That is unheard of!

 

 

lol jk, add me when I get my own 3DS *_*!

I brought a DS aswell a few years ago lol



its that pokemon XY effect! Tell him think man, you played wat? Gen 1-3 now back again right!?

I played White aswell, got half way through it. I do still enjoy them I've just lost track of all the pokemon there are now hahaha