By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use. Close

Forums - Nintendo Discussion - Will the Wii U Ever Be Able To Match the Wii In SW Sales?

Tagged games:

Wander_ said:
NintendoPie said:
ryuzaki57 said:
Just to remind you, PSVIta outsold WiiU by 20K in Europe this week.

Why did you bring that up?


Cuz we are sick and tired of Vita DOOMED crap

Pretty sure there weren't a lot of Vita DOOM threads lately, were there ANY at all?  



Around the Network
KHlover said:
Wander_ said:
NintendoPie said:
ryuzaki57 said:
Just to remind you, PSVIta outsold WiiU by 20K in Europe this week.

Why did you bring that up?


Cuz we are sick and tired of Vita DOOMED crap

Pretty sure there weren't a lot of Vita DOOM threads lately, were there ANY at all?  

No but everytime there's a thread about sales theres always someone who bring up the VITA'S unfortunate situation



Wander_ said:
NintendoPie said:
ryuzaki57 said:
Just to remind you, PSVIta outsold WiiU by 20K in Europe this week.

Why did you bring that up?


Cuz we are sick and tired of Vita DOOMED crap

This thread has nothing to do with Vita being doomed. And Ryuzaki already stated he misinterpreted my OP.



Wander_ said:
KHlover said:
Wander_ said:
NintendoPie said:
ryuzaki57 said:
Just to remind you, PSVIta outsold WiiU by 20K in Europe this week.

Why did you bring that up?


Cuz we are sick and tired of Vita DOOMED crap

Pretty sure there weren't a lot of Vita DOOM threads lately, were there ANY at all?  

No but everytime there's a thread about sales theres always someone who bring up the VITA'S unfortunate situation

Just like many people spell WiiU doomed after six weeks in many articles EDIT: threads. We gotta deal with it, VGChartz isn't going to change.



kitler53 said:

tie ratios are surprisingly close from console to console. so what you are really asking is; will wiiU be able to match the wii in hardware sales?

No, not really. The reason I was asking SW sales is because it hadn't been asked yet and certain series (MK, NSMB) could be on the downfall for the Wii U.



Around the Network

I don't think so, for three reasons:
1) WiiU isn't going to touch Wii hardware sales
2) WiiU is still going to have lackluster 3rd party support
3) I don't think Nintendo will hit the jackpot with another game like WiiSports and games like Mario Kart/NSMB will sell less because of the smaller install base.



hello i'm new. wii u basic down to £199 in granger games already! a day ago i was hating on the wii u now i'm tempted to dip in already! n I was gonna hold off till at least 2014.....



pezus said:
I don't think so, for three reasons:
1) WiiU isn't going to touch Wii hardware sales
2) WiiU is still going to have lackluster 3rd party support
3) I don't think Nintendo will hit the jackpot with another game like WiiSports and games like Mario Kart/NSMB will sell less because of the smaller install base.

How do we know that Wii U is going to have lack luster 3rd party support?



NintendoPie said:
pezus said:
I don't think so, for three reasons:
1) WiiU isn't going to touch Wii hardware sales
2) WiiU is still going to have lackluster 3rd party support
3) I don't think Nintendo will hit the jackpot with another game like WiiSports and games like Mario Kart/NSMB will sell less because of the smaller install base.

How do we know that Wii U is going to have lack luster 3rd party support?

Because the third party conspiracy is real. They'll do their best to not be successful on a Nintendo home console, so they'll either forego to make/port certain games or they'll make their games suck or they won't advertise them.

The initial wave of third party support already points to lackluster support in the future, short term and long term.



Legend11 correctly predicted that GTA IV (360+PS3) would outsell SSBB. I was wrong.

A Biased Review Reloaded / Open Your Eyes / Switch Shipments

It really depends on the attach ratio, which for the Wii is currently around 8.5 (I expect will die close to 9 as the longer people have a system the more games they usually buy for it). The Gamecube did 9.5, Nintendo would have to reach 360 or PS2 numbers (9.99 currently and 10.66) to even have a shot. The hardware sales now lead me to think its going to sell around 60-70 million lifetime (of course that's an early estimate based on a lot of things that could change both ways) .

Wii attach rate (currently) would put them at around 600 million software sold
Gamecube attach rate would put them at around 660 million software sold
360 like numbers (ie increasing their attach rate) would put them at around 700 million software sold

Wii is currently at about 840 million software sold so I don't see it happening unless they greatly increase the attach ratio or get more hardware sales than I imagine they will. That being said both of those are possibilities at this point, they will need to do very well though.

Congrats to Nintendo though for having around 270 million of those sales in just their top 10 sellers on the Wii. They really do sell a lot of games. (This points to their big flaw however but I won't go there).

 

BTW. If you're talking more about will Wii U have as big of sellers as Wii then no, obviously no Wii Sports like 80 million but I kinda doubt it will get more than maybe 1 20million seller (and that will probably be Mario Kart).



Systems Currently Playing: WiiU, PS3, 3DS

Also Have: Atari 2600, NES, SNES, PS1, N64, PS2, Wii, GB, GBC, GBA, DSLite, DSi, Android (RazorMax), iPhone (4), iPad (2)