By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use. Close

Forums - General - Alla talar svenska!

Fy fan va tråkiga siffror som kommer upp nu för tiden på konsol försäljningen.

Saknar Jul-veckorna

If it isn't turnbased it isn't worth playing   (mostly)

And shepherds we shall be,

For Thee, my Lord, for Thee. Power hath descended forth from Thy hand, That our feet may swiftly carry out Thy command. So we shall flow a river forth to Thee And teeming with souls shall it ever be. In Nomine Patris, et Filii, et Spiritūs Sancti. -----The Boondock Saints

Around the Network

jo de verkligen låga siffror...

men jag tycker de otroligt hur Wii har lyckats hålla sig så högt upp fast än de inte släppts några "stora" spel till den och på denna tiden av året

R.I.P Mr Iwata :'(

Roma said:

men jag tycker de otroligt hur Wii har lyckats hålla sig så högt upp fast än de inte släppts några "stora" spel till den och på denna tiden av året

Det är inte så konstigt om man tänker efter, eftersom en stor del av de som kan tänkas köpa Wii inte bryr sig om de stora spelen, utan mer om Wii sports och Wii Fit etc.

I LOVE ICELAND!

KungKras said:
Roma said:

Det är inte så konstigt om man tänker efter, eftersom en stor del av de som kan tänkas köpa Wii inte bryr sig om de stora spelen, utan mer om Wii sports och Wii Fit etc.

Wow e du kvar i 2006-07?? Trodde de var mer vet i svenskarna här, men tydligen inte. SMG, Mario kart har sålt o de e inte Wiifit eller Wii sports. Alla stora spelen som släppts till Wii har sålt och sålt bra problemet är att inte så många av de stor spelen släpps på Wii.

Vaio - "Bury me at Milanello"      R.I.P AC Milan

In the 60's, people took acid to make the world weird.
Now the world is weird  and people take Prozac  to make it normal.

If laughing is the best medicine and marijuana makes you laugh

Is marijuana the best medicine?

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

“If any creator has not played Mario, then they’re probably not a good creator. That’s something I can say with 100 percent confidence. Mario is, for game creators, the development bible.

vaio said:
Wow e du kvar i 2006-07?? Trodde de var mer vet i svenskarna här, men tydligen inte. SMG, Mario kart har sålt o de e inte Wiifit eller Wii sports. Alla stora spelen som släppts till Wii har sålt och sålt bra problemet är att inte så många av de stor spelen släpps på Wii.

Wii säljs fortfarande MEST på grund av Wii Sports, Wii Fit och Mario Kart Wii. Det är i alla fall min övertygelse. Det är själva känslan av "Fan, det där är ju ROLIGT!" som säljer Wii, och de spelen är i framkanten när det gäller just den känslan. Så visst finns det fortfarande en hel del sanning i det Kung Kras säger, även om jag inte tycker att det är hela sanningen eller inte ens en särkilt bra representation av den.

This is invisible text!

Around the Network

visst e de en drivande kraft men att säga efter 3 år att de e bara därför den säljer e ju bara dumheter.

Ja visst säljer Wiiét pga dem titlarna men de e många faktorer som spelar in.

Den största är att helt klar wiimoten i hela mitt liv har jag mött gamers som väntat på denna dagen (även om inte wimoten var så bra som man hopats på så i alla fall första steget åt det hållet taget o de kan bara bli bättre hädanefter) och hoppade på o köpte wii´n.

Lägg till alla som ville ha någon form av hemmaträning (de en av dem största industrierna med alla dessa tränings hjälpmedlen som säljs)

Alla som vill spela Nintendo´s spel

Alla som vill spela dem gamla spelen på VC som de nte har gjort på 10-20 år

Listan kan göras lång, Nintendo var smarta denna gången o erbjöd i stort sett allt de gjort dem senaste 30 åren och allt de nya som kommer att släppas allt detta i en konsol.

De har trykt upp värdet på Wii´n på ett sätt så de värderas på flera olika sätt beroende på vilket intresse man har i konsolen, där finns något för alla även för dem såkallade hardcpre spelarna.

Hardcore spelarna är dem som har minst spel på Wii o har minst intresse i den änsålänge.

Vaio - "Bury me at Milanello"      R.I.P AC Milan

In the 60's, people took acid to make the world weird.
Now the world is weird  and people take Prozac  to make it normal.

If laughing is the best medicine and marijuana makes you laugh

Is marijuana the best medicine?

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

“If any creator has not played Mario, then they’re probably not a good creator. That’s something I can say with 100 percent confidence. Mario is, for game creators, the development bible.

jag kanske skulle ha uttryckt mig bättre, men det jag menade var att en titel som verkar stor för vana spelare inte betyder så betyder den kanske inte mycket för sådana som bara köper Wii för kontrollen, eller de spel som redan finns. Wii är ju trots allt "Evergreen" om man ska lita på analyserna här.

I LOVE ICELAND!

Jag don´t förstår vad ni säger och tänker jag är tvåspråkiga.

ctk495 said:
Jag don´t förstår vad ni säger och tänker jag är tvåspråkiga.

Uhm. Jag förstår inte dig heller, så det är säkert bra.

Fråga till alla bosatt i Sverige, var hämtar ni era spelnyheter? Vilken tycker ni är den mest pålitliga källan bland svenska spelmedier?

Själv prenumerar jag på Level, och köper Super Play för det mesta, samt besöker Loading (heter Killergran där med) när jag inte hänger på VGChartz. Jag brukade köpa/prenumerera på PCGamer också, men tycker den är för grund nu för tiden.

This is invisible text!

Malena = Eurovision Song Contest 2009 winner!!

:P