By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use. Close

Forums - Sales Discussion - July NPD 2019

curl-6 said:
Intrinsic said:

True, and I completely respect your position. That's, why I put it n, quotes because I know talk like that is subjective. Even though its still an opinion.

Cheers. We may disagree about their being many must-haves, but I can definitely concur that BOTW is the best game on the system, to the point where if you're going to get a Switch, even in 2019, you may as well get BOTW. (Unless you're one of those folks like me who got the Wii U version haha) 

I would say though that the number of must-haves looks set to climb significantly in the coming months though with the arrival of games like Luigi's Mansion 3, Pokemon Sword/Shield, DQ11, (In Japan at least) Animal Crossing, etc. Who knows, maybe even Astral Chain will manage to carve out a rep for itself a cult classic must-have.

That would be great for Nintendo and Platinum Games. It would kinda like being the Nier: Automata for the Switch, which is ironic since Taura, the director of Astral Chain, was the lead game designer of Nier: Automata.



Around the Network
Kai_Mao said:
curl-6 said:

Cheers. We may disagree about their being many must-haves, but I can definitely concur that BOTW is the best game on the system, to the point where if you're going to get a Switch, even in 2019, you may as well get BOTW. (Unless you're one of those folks like me who got the Wii U version haha) 

I would say though that the number of must-haves looks set to climb significantly in the coming months though with the arrival of games like Luigi's Mansion 3, Pokemon Sword/Shield, DQ11, (In Japan at least) Animal Crossing, etc. Who knows, maybe even Astral Chain will manage to carve out a rep for itself a cult classic must-have.

That would be great for Nintendo and Platinum Games. It would kinda like being the Nier: Automata for the Switch, which is ironic since Taura, the director of Astral Chain, was the lead game designer of Nier: Automata.

Not really ironic considering cult classics are kind of what PlatinumGames are known for, Taura or not. 

Also, the game would actually have to sell well, not just get good reception, to be similar to Automata (which has sold more than 4 million copies). 



I think Astral Chain should at be least the best selling Nintendo/Platinum collab which admittedly isn't a high bar. But great reviews and on the system that is thriving with record breaking sales for Nintendo franchises should mean some decent sales.



Kai_Mao said:
curl-6 said:

Cheers. We may disagree about their being many must-haves, but I can definitely concur that BOTW is the best game on the system, to the point where if you're going to get a Switch, even in 2019, you may as well get BOTW. (Unless you're one of those folks like me who got the Wii U version haha) 

I would say though that the number of must-haves looks set to climb significantly in the coming months though with the arrival of games like Luigi's Mansion 3, Pokemon Sword/Shield, DQ11, (In Japan at least) Animal Crossing, etc. Who knows, maybe even Astral Chain will manage to carve out a rep for itself a cult classic must-have.

That would be great for Nintendo and Platinum Games. It would kinda like being the Nier: Automata for the Switch, which is ironic since Taura, the director of Astral Chain, was the lead game designer of Nier: Automata.

If it reviews really well like Nier did I can see it being a hit, though it could also potentially fall into that classic pitfall of being a bit too unconventional to receive great acclaim and simply become a cult game along the lines of Madworld.



Bet with Liquidlaser: I say PS5 and Xbox Series will sell more than 56 million combined by the end of 2023.

Wheres all the info? Like actual numbers? Have we lost the guy who gets the leaked numbers? Seems we have lost everyone atm.



Around the Network
Nogamez said:
Wheres all the info? Like actual numbers? Have we lost the guy who gets the leaked numbers? Seems we have lost everyone atm.

There were no numbers last month either, the guy who posts them to resetera was banned apparently.



Bet with Liquidlaser: I say PS5 and Xbox Series will sell more than 56 million combined by the end of 2023.

Oh no that sucksWe need info like that to keep vg alive. Its like a ghost town now....



Nogamez said:

Oh no that sucksWe need info like that to keep vg alive. Its like a ghost town now....

Yeah, it's a pretty crappy state of affairs, even compared to a year ago activity on here has dropped hard, and stuff losing NPD numbers sure doesn't help matters. I just try to come up with as many decent new threads as I can.



Bet with Liquidlaser: I say PS5 and Xbox Series will sell more than 56 million combined by the end of 2023.