By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use. Close

Forums - Gaming Discussion - Retailer lists an Assassins Creed Compilation for Switch, PS4, Xbox One.

Tagged games:

Only took 2 years for Ubisoft to realize the Switch audience like games like these and not the 130th versions of UNO and Monopoly.



Around the Network
BlackBeauty said:
Only took 2 years for Ubisoft to realize the Switch audience like games like these and not the 130th versions of UNO and Monopoly.

Not so sure Assassins Creed will sell much on the Switch tbh.



BlackBeauty said:
Only took 2 years for Ubisoft to realize the Switch audience like games like these and not the 130th versions of UNO and Monopoly.

Who knows, this might end up being the 2D AC games, not the cool open world ones.



     

Check out my lastest games review: Fast RMX and  Snipperclips: Cut it out Together

cycycychris said:
BasilZero said:

Shame that they wont re-release AC1 on anything.

 

 

Where does it say other platforms like PS4?

https://www.mediamarkt.de/de/search.html?query=ASSASSINS+CREED+COMPILATION&searchProfile=onlineshop&channel=mmdede

 

Oh nice, I dont think its gonna be the 2D ones, otherwise there would be a PC collection too.

 

I'm thinking this will be AC3, AC Liberation and AC Bloodlines (lol).

 

AC3's already been confirmed for PS4 and XBO for March 2019 few months ago so I'm guessing thats just one of the games in the collection.



    

Basil's YouTube Channel


                    

I hope this is true, Ubi need to bring some AC games to Switch.

IMO current gen AC games like Unity, Syndicate...dont have too much sense to be included in compilation especially because they would be too big for Switch cart size in compilation, so I agree with people that said that AC3, AC3 Liberation, AC4, Freedom Cry and AC Rogue have most sense, especially because we talking about last gen games so Switch wouldn't have any problem running them.


That would be eventually be "Colonial era" collection while we already have "Italian Renaissance" collection with Ezio Collection.

https://en.wikipedia.org/wiki/Assassin%27s_Creed



Also Ezio Collection also need to happen for Switch.



Around the Network
BasilZero said:
cycycychris said:

https://www.mediamarkt.de/de/search.html?query=ASSASSINS+CREED+COMPILATION&searchProfile=onlineshop&channel=mmdede

 

Oh nice, I dont think its gonna be the 2D ones, otherwise there would be a PC collection too.

 

I'm thinking this will be AC3, AC Liberation and AC Bloodlines (lol).

 

AC3's already been confirmed for PS4 and XBO for March 2019 few months ago so I'm guessing thats just one of the games in the collection.

Well, these are physical editions, not digital. I kind of doubt the PC release would receive a physical copy. Tbh, the 2D Chronicle games seem like the greatest chance of being what this collection is.



     

Check out my lastest games review: Fast RMX and  Snipperclips: Cut it out Together

Hard to choose which games I'd want to play. It'd feel incomplete without certain games. But then certain games have aged badly. And there is A LOT of content. I don't know if anyone needs that much Assassin's Creed.

Just start at the beginning and release them in chronological order with the numerical games (1-3). A year later, give us volume 2 with Brotherhood, Revelations, and Black Flag. Then go from there.



mZuzek loves Smeags. 😢

Darwinianevolution said:
I can't wait to see the Switch version only having AC3 on the cartridge, and the rest as a mandatory download.

It might be like that on PS4 and X1.  Not sure why such a silly move would be taken there...but Spyro happened so it is still a possibility.

 

But yeah, Switch having to download them is almost a given.  For me, this will just be a digital purchase.  I try to support physical as much as I can, but only games that get played off the cart without the need for download.



Nintendo Switch Friend Code: SW-5643-2927-1984

Animal Crossing NH Dream Address: DA-1078-9916-3261

<a href="https://www.exophase.com/psn/user/Shikenator/"><img src="https://card.exophase.com/1/1292255.png"></a>

They've not switched the title of the game to "ACC" on the retailers site...... I'm sure no will be able to break the code now that they leaked the game, lol.



     

Check out my lastest games review: Fast RMX and  Snipperclips: Cut it out Together

Likely AC3 & Liberation since those are in the season pass of ACO