By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use. Close

Forums - Microsoft - Why do so many 360 fans defend Microsoft so much?

Dianko said:
Heres a better question: Why are there people who are defending ANY of these companies? They're all despicable.

I have been wondering the same thing. Its almost like cult activity sometimes. If you are nonbeliever, you are enemy of their cult. You just must B_E_L_I_E_V_E. :)

 

An extreme example, but it seems almost retarded to argue that Sony is better than MS or any such pairing considering that they would all be certifiable sociopaths were they people.

qft



Around the Network

Let me translante some post to the real fanboyism language.... hate people who cloaks stupid posts with stupid fallacy.

[translation mode on]Microsoft "only" providess 1 year warranty or 3 year warranty in certain problems, what a shame.

Sony provided 30days warranty on their ps2 system, but here in EU the legal warranty that should be provided is 3 bla bla bla...

If your country you have only 30 days legal warranty you SHOULD go MAKE AN EFFORT WITH YOUR GOVERNMENT. M$ Sucks, never blame sony blame your government. Go even see a lawyer to fight to your rights but's not sony's fault.

SONY FTW! [translation mode off]

Had to make an account to state how unfortunated I was having to read this crap on google after doing some research.

How blind and manipulated people can be, or how far people goes just to not assume they have wasted their moneys or overpayed.

Although the one this message is aimed to will pretend not to see it, will pretend ignoring it, I know that deep inside he knows and, yes,he will feel ashamed and furious, at the same time he will throw a loud laugh in a failed attempt to cheat his own brain that his not being affected to it or that is not even addressed to him. While he does that I'll be happy knowing that in the short period of time while this events will be happening he'll flash these words inside his head "I'm Stupid".



I have a better question, why is OP so insecure?

far more interesting imo.




MikeB said:
I read your link and you are lyig again


Here an example letter constructed by a lawyer and experts for a Dutch consumer program, a good read for all "liars" out there.

(Naam, adres, faxnummer leverancier Playstation 3 met Blu-ray Disc speler)

(Datum)

(Uw naam, woonplaats)

Betreft: klacht over mijn Playstation 3 met Blu-ray Disc speler


Geachte heer /mevrouw,

Zoals u bekend is heb ik een klacht over mijn Playstation 3 en met name de Blu-ray Disc speler. Deze spelcomputer heb ik op (………) bij u gekocht (zie bijgesloten kopie van de aankoopbon).

Of (als u nog niet geklaagd heeft):

Ik heb een klacht over mijn Playstation 3 en met name de Blu-ray Disc speler. Deze spelcomputer heb ik op (………) bij u gekocht (zie bijgesloten kopie van de aankoopbon).

U hebt deze klacht niet geaccepteerd, omdat de garantietermijn van een jaar is verstreken, althans bent u niet voldoende tegemoet gekomen aan mijn klacht.

Daarmee ga ik niet akkoord. Via de uitzending van TROS Radar d.d. 22 december 2008 heb ik begrepen wat mijn rechten zijn.

In de eerste plaats staat vast dat de spelcomputer niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten. De door de TROS geraadpleegde deskundigen zijn van mening dat deze spelcomputer tenminste drie jaar zonder problemen behoort te functioneren. Dit apparaat voldoet dus niet aan de zogenoemde wettelijke conformiteiteis. Het gaat om een consumentenkoop, want ik heb deze spelcomputer als consument gekocht. Dat betekent dat de door u aangehouden garantietermijn van een jaar onverbindend is. Die termijn van een jaar komt in wezen neer op een beperking van mijn wettelijke rechten als consument/koper. Daardoor is die termijn onverbindend. Omdat het om een consumentenkoop gaat, kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan mij als koper ter zake van een tekortkoming (in de nakoming van de verplichtingen) toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
De door mij gekochte spelcomputer is nog geen drie jaar in gebruik. Bovendien heb ik begrepen dat veel meer kopers problemen hebben met de Blu-ray speler, die evenals die van mij niet meer bruikbaar is.

Uit de voormelde TROS Radar uitzending en met name de informatie van de daarin als deskundige geraadpleegde advocaat mr. Pim de Vos heb ik begrepen dat het bovenstaande het volgende betekent:

1. U kunt mij niet afschepen door mij naar de fabrikant te verwijzen. U bent mijn leverancier. Hoe u dit verder met de fabrikant regelt, is niet mijn verantwoordelijkheid.

2. U bent tegenover mij verplicht om het product kosteloos (!) te (laten) repareren. De reparatiekosten zijn voor uw rekening, ongeacht of u deze op de fabrikant kunt verhalen.

3. Als repareren te lang duurt of naar uw mening te kostbaar is, heb ik recht op vervanging van de spelcomputer door een soortgelijke. Let wel een soortgelijke, dus niet een ouder gereviseerd exemplaar dat iemand anders ooit heeft gekocht en gebruikt.

4. Als u niet tot reparatie of vervanging bereid bent, wil ik de koopprijs terug. Ik accepteer geen tegoedbon. U hebt niet het recht om mij te dwingen een tegoedbon te accepteren.

Ik verzoek u mijn klacht conform het bovenstaande af te handelen en dat binnen twee weken na heden te doen. Voor het geval u dit onverhoopt niet zult doen, stel ik u door deze brief in gebreke. Ik behoud mij voor dat geval het recht voor de koopovereenkomst buitengerechtelijk te ontbinden en van u terugbetaling van de koopprijs te eisen, met aanspraak op vergoeding van eventuele schade, wettelijke rente en (incasso)-kosten.

Gezien het voorgaande vertrouw ik graag op uw medewerking, eigenlijk de serviceverlening waarop ik recht heb.

Bij voorbaat dank.

(Naam)
(Handtekening)


I only highlighted some relevant parts. Now are you man enough to admit you are wrong or are you going to continue outing insults and allegations left and right?

This letter could also be used for the 360, but minimal normal life expectance may be lower (according to component suppliers, usage of cheap parts and bad design). So probably take the EU 2 year minimum as a baseline.

 



Naughty Dog: "At Naughty Dog, we're pretty sure we should be able to see leaps between games on the PS3 that are even bigger than they were on the PS2."

PS3 vs 360 sales

nojustno said:
I have a better question, why is OP so insecure?

far more interesting imo.

Insecure about what exactly? I think it was written with much confidence.

 



Naughty Dog: "At Naughty Dog, we're pretty sure we should be able to see leaps between games on the PS3 that are even bigger than they were on the PS2."

PS3 vs 360 sales

Around the Network
MikeB said:

@ vaio

Thats a letter of complaint and no evedince of a sort he even stated that the PS 3 is less then 3 years wich would make it fall under the 2 year warranty by the EU directive and not your imagitive 3 year warranty.

You think this layers expectations overides an EU directive?


So, I guess you are not man enough.

The lawyer is an expert on Dutch consumer laws. It's a standard letter which can be adapted for any PS3 problem.

The highlighted parts state, the PS3's minimal life expectance is 3 years. (As the Blu-Ray drive failed) it is not in comply with the "wettelijke conformiteiteis".

As this is a standard example letter for everyone who's PS3 is less than 3 years in usage, it just says it is less than 3 years in usage. Which could mean 1 year and 5 months, but also 2 years and 8 months.

It also states all costs are to be covered by the dealer.

Believe me, this letter is in full compliance with Dutch consumer laws (which is more extensive than standard EU laws, like a washing machine's warranty is 5 years) and professionally constructed.

Yeah right you just think a letter of complaint of a lawyer is more credible then a EU directive.

Yes you can get your electronics fixed even after the 2 years and up to five but that only applies to some electronics (and a washing machine is not a PS3 as far as I know) if you can prove it was faulty from the beggining and you have taken care of it properly but you have to go to ourt for it and there is no law covering it like you say.

If this law exists in the form you are saying then why to retailers sell extended warranty 3 and 5 years if it´s not needed it would be defrauding their costumers and they would be soud for selling something that is worhless since according to you the same thing is covered by law and there would be no need for an extende warranty?

Explain that to me?

Also show me some real proof of this law mine proof is a couple of pages back abouyt the Eu directive about warranties.

I have worked in electronics shop for over 5 years I know what I am talking about you don´t.

Show me proof of this law and not links that disproves you or letters of complaint by lawyers but real proof.

If you can´t then were are done here.

I need to go but I will be here later to see if you posted any real proof so we can continue this discussion and I will concede I am wrong but only when you show me real proof.

You see I am a better man then you I am prepared to acknowledge I am wrong if I am when you never do and keep on missinform people that sadly belives you.

You are obviously an inteligent person but why do you have this need to lie to make your self look better?

 

 



Vaio - "Bury me at Milanello"      R.I.P AC Milan

In the 60's, people took acid to make the world weird.
Now the world is weird  and people take Prozac  to make it normal.

If laughing is the best medicine and marijuana makes you laugh

Is marijuana the best medicine?

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

“If any creator has not played Mario, then they’re probably not a good creator. That’s something I can say with 100 percent confidence. Mario is, for game creators, the development bible.

MikeB said:
MikeB said:
I read your link and you are lyig again


Here an example letter constructed by a lawyer and experts for a Dutch consumer program, a good read for all "liars" out there.

(Naam, adres, faxnummer leverancier Playstation 3 met Blu-ray Disc speler)

(Datum)

(Uw naam, woonplaats)

Betreft: klacht over mijn Playstation 3 met Blu-ray Disc speler


Geachte heer /mevrouw,

Zoals u bekend is heb ik een klacht over mijn Playstation 3 en met name de Blu-ray Disc speler. Deze spelcomputer heb ik op (………) bij u gekocht (zie bijgesloten kopie van de aankoopbon).

Of (als u nog niet geklaagd heeft):

Ik heb een klacht over mijn Playstation 3 en met name de Blu-ray Disc speler. Deze spelcomputer heb ik op (………) bij u gekocht (zie bijgesloten kopie van de aankoopbon).

U hebt deze klacht niet geaccepteerd, omdat de garantietermijn van een jaar is verstreken, althans bent u niet voldoende tegemoet gekomen aan mijn klacht.

Daarmee ga ik niet akkoord. Via de uitzending van TROS Radar d.d. 22 december 2008 heb ik begrepen wat mijn rechten zijn.

In de eerste plaats staat vast dat de spelcomputer niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten. De door de TROS geraadpleegde deskundigen zijn van mening dat deze spelcomputer tenminste drie jaar zonder problemen behoort te functioneren. Dit apparaat voldoet dus niet aan de zogenoemde wettelijke conformiteiteis. Het gaat om een consumentenkoop, want ik heb deze spelcomputer als consument gekocht. Dat betekent dat de door u aangehouden garantietermijn van een jaar onverbindend is. Die termijn van een jaar komt in wezen neer op een beperking van mijn wettelijke rechten als consument/koper. Daardoor is die termijn onverbindend. Omdat het om een consumentenkoop gaat, kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan mij als koper ter zake van een tekortkoming (in de nakoming van de verplichtingen) toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
De door mij gekochte spelcomputer is nog geen drie jaar in gebruik. Bovendien heb ik begrepen dat veel meer kopers problemen hebben met de Blu-ray speler, die evenals die van mij niet meer bruikbaar is.

Uit de voormelde TROS Radar uitzending en met name de informatie van de daarin als deskundige geraadpleegde advocaat mr. Pim de Vos heb ik begrepen dat het bovenstaande het volgende betekent:

1. U kunt mij niet afschepen door mij naar de fabrikant te verwijzen. U bent mijn leverancier. Hoe u dit verder met de fabrikant regelt, is niet mijn verantwoordelijkheid.

2. U bent tegenover mij verplicht om het product kosteloos (!) te (laten) repareren. De reparatiekosten zijn voor uw rekening, ongeacht of u deze op de fabrikant kunt verhalen.

3. Als repareren te lang duurt of naar uw mening te kostbaar is, heb ik recht op vervanging van de spelcomputer door een soortgelijke. Let wel een soortgelijke, dus niet een ouder gereviseerd exemplaar dat iemand anders ooit heeft gekocht en gebruikt.

4. Als u niet tot reparatie of vervanging bereid bent, wil ik de koopprijs terug. Ik accepteer geen tegoedbon. U hebt niet het recht om mij te dwingen een tegoedbon te accepteren.

Ik verzoek u mijn klacht conform het bovenstaande af te handelen en dat binnen twee weken na heden te doen. Voor het geval u dit onverhoopt niet zult doen, stel ik u door deze brief in gebreke. Ik behoud mij voor dat geval het recht voor de koopovereenkomst buitengerechtelijk te ontbinden en van u terugbetaling van de koopprijs te eisen, met aanspraak op vergoeding van eventuele schade, wettelijke rente en (incasso)-kosten.

Gezien het voorgaande vertrouw ik graag op uw medewerking, eigenlijk de serviceverlening waarop ik recht heb.

Bij voorbaat dank.

(Naam)
(Handtekening)


I only highlighted some relevant parts. Now are you man enough to admit you are wrong or are you going to continue outing insults and allegations left and right?

This letter could also be used for the 360, but minimal normal life expectance may be lower (according to component suppliers, usage of cheap parts and bad design). So probably take the EU 2 year minimum as a baseline.

 

There you gp trolling the 360 again when you have no clue about the value in their parts and why the hell would the warranty of 360 only be 2 years when you say you have a 3 year warranty? Oh yeah thats becasue you are a PS3 fanboy trolling the 360 and only PS 3 is worthy of this imaginative 3 year warranty.

 



Vaio - "Bury me at Milanello"      R.I.P AC Milan

In the 60's, people took acid to make the world weird.
Now the world is weird  and people take Prozac  to make it normal.

If laughing is the best medicine and marijuana makes you laugh

Is marijuana the best medicine?

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

“If any creator has not played Mario, then they’re probably not a good creator. That’s something I can say with 100 percent confidence. Mario is, for game creators, the development bible.

Most people will defend somthing that they like if it is under attack.

I still defend Sega to this very day, it's human nature.



@ vaio

If this law exists in the form you are saying then why to retailers sell extended warranty 3 and 5 years if it´s not needed it would be defrauding their costumers and they would be soud for selling something that is worhless since according to you the same thing is covered by law and there would be no need for an extende warranty?


For example you can get a brand new replacement (vs refurb) if unrepairable, you'll also have less burden (like having to construct a letter like above in many cases). But as the head of the consumenten authority stated, consumers are often misinformed by the benefits. They are already covered by warranty.

If you don't agree with how the laws in the Netherlands work, write a formal complaint to the Dutch Consumer Authority, maybe it will result in some laughs over there.

To contact them:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Bijkopen_van_garantie

"Soms kunt u bij een product extra garantie kopen. Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig."

Translation: "Some times you can buy extra warranty with a product. This looks handy, but is usually not needed"



Naughty Dog: "At Naughty Dog, we're pretty sure we should be able to see leaps between games on the PS3 that are even bigger than they were on the PS2."

PS3 vs 360 sales

MikeB said:
@ vaio

If this law exists in the form you are saying then why to retailers sell extended warranty 3 and 5 years if it´s not needed it would be defrauding their costumers and they would be soud for selling something that is worhless since according to you the same thing is covered by law and there would be no need for an extende warranty?


For example you can get a brand new replacement (vs refurb) if unrepairable, you'll also have less burden (like having to construct a letter like above in many cases). But as the head of the consumenten authority stated, consumers are often misinformed by the benefits. They are already covered by warranty.

If you don't agree with how the laws in the Netherlands work, write a formal complaint to the Dutch Consumer Authority, maybe it will result in some laughs over there.

To contact them:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Bijkopen_van_garantie

"Soms kunt u bij een product extra garantie kopen. Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig."

Translation: "Some times you can buy extra warranty with a product. This looks handy, but is usually not needed"

 

 So you proved nothing again then this discusion is over untill you show me a link to dutch law that explixit says you guys in the netherlands have a 3 year warranty on electronics and that overides the EU directive, if you can´t then have a nice day.



Vaio - "Bury me at Milanello"      R.I.P AC Milan

In the 60's, people took acid to make the world weird.
Now the world is weird  and people take Prozac  to make it normal.

If laughing is the best medicine and marijuana makes you laugh

Is marijuana the best medicine?

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

“If any creator has not played Mario, then they’re probably not a good creator. That’s something I can say with 100 percent confidence. Mario is, for game creators, the development bible.