Quantcast
Are you thr type of person who has to beat bosses that are optional to play/beat?

Forums - Gaming Discussion - Are you thr type of person who has to beat bosses that are optional to play/beat?

Depends on if I feel compelled enough I guess.

I could give two shits about defeating that Telethia in Xenoblade X, but will gladly do New Game+ solely for the hidden boss (and platinum) in Persona 5.



Around the Network

Kingdom Hearts taught me not to care about killing optional bosses lol



Nope. I only do those depending on the game and even then will almost never be all of them. I LOVED Xenoblade X but never did the superbosses. You would think with 800 hours in it I would. Nope.  I only like FFXV but did do the legendary bosses and Adamantoise only because I was so close to a Platinum and I never legit earned one before so sad meh whatever sure. FFXV is the exception.  RPGs I do it on occassion but only because I feel I will gain something from it more than I beat a tougher boss.



I'll fight any optional boss if I think it's guarding a goodie or shortcut which means I'm pretty much killing everything if it looks at me wrong. haha



Boutros said:
Kingdom Hearts taught me not to care about killing optional bosses lol

Tell me about it.They are freaking impossible.Though I have to say that I have beaten every single optional boss in KH BBS(Maybe outside of the arena boss, but I dont remember if that boss was limited to the Final Mix verson).The misterious Figure was the hardest boss I have ever beaten.You literaly couldnt make one single mistake.In his battle, you had to meet certain conditions(as in skills).Once thats done, you could only be hit twice, and it was merciless.



Around the Network
Nautilus said:
Boutros said:
Kingdom Hearts taught me not to care about killing optional bosses lol

Tell me about it.They are freaking impossible.Though I have to say that I have beaten every single optional boss in KH BBS(Maybe outside of the arena boss, but I dont remember if that boss was limited to the Final Mix verson).The misterious Figure was the hardest boss I have ever beaten.You literaly couldnt make one single mistake.In his battle, you had to meet certain conditions(as in skills).Once thats done, you could only be hit twice, and it was merciless.

And I bet that wasn't in Critical Mode :p

I swear the Kingdom Hearts series is one of the most difficult game franchise out there. Souls who.



Boutros said:
Nautilus said:

Tell me about it.They are freaking impossible.Though I have to say that I have beaten every single optional boss in KH BBS(Maybe outside of the arena boss, but I dont remember if that boss was limited to the Final Mix verson).The misterious Figure was the hardest boss I have ever beaten.You literaly couldnt make one single mistake.In his battle, you had to meet certain conditions(as in skills).Once thats done, you could only be hit twice, and it was merciless.

And I bet that wasn't in Critical Mode :p

I swear the Kingdom Hearts series is one of the most difficult game franchise out there. Souls who.

Oh it was.Outside of the first KH, every single other entry I play on the highest difficulty.

Mysterious Figure was no different.I did beat him once in Critical Mode, but it took me more than 2 weeks of trying and strategies lol

But BBS was the only one that I 100%ed it from all KH



Nope. If I don't have to then in most cases I don't attempt it.



It depends on how much I like the game. If its an awesome game, then I'll usually complete most or all of the optional content. If the game is mediocre, I'll skip some, or all of the optional stuff.



VAMatt said:
It depends on how much I like the game. If its an awesome game, then I'll usually complete most or all of the optional content. If the game is mediocre, I'll skip some, or all of the optional stuff.

Pretty much!