Forums - General Discussion - {Poll added] Name an animated series that rivals Steins:Gate or Rick & Morty?

From the most mentioned....roughly.

One penis.
Death goat.
Dull metal Alchemist.
Samaurai Jackass....gotta get back.
Cow boy Beatbox
Attack on Shiten
Neon Genitals Evangelion.
Archer...too the knee.
Gravity balls.
Baccano....I got nothing for this one.

I don't think Rick and Morty can be topped but perhaps...perhaps, Stiens Gate or Dragonball has a rival? Something than binds seriousness with whimsical and witty sub plots and a texture so pure you can almost feel it caress you. Suggestions and I'll put the top ones in a poll later.     



Around the Network
JJBA: Battle Tendency, Full Metal Alchemist Brotherhood and (more of a personal favorite) Digimon Adventure 01.

Bet with bluedawgs: I say Switch will outsell PS4 in 2018, he says PS4 will outsell Switch. Winner gets avatar control for a month.

NNID: Slarvax - Steam: Slarvax - Friend Code: 0173 - 1500 - 9032

Lol, what? Those are all so different that asking us to come up with similar anime is odd.

Anyways, Fullmetal Alchemist, Jojo's Bizzare Adventure(kind of like Dragon Ball), Kino's Journey(like Steins;Gate in it's character), Neon Genesis Evangelion etc

Playing : The Legend of Zelda : Breath of the Wild(Nintendo Switch), Persona 5(Playstation 4 - first Persona!!!)

 

 

 

Madoka Magica, Monster and Fullmetal Alchemist

I'm not so much into anime but my fav anime besides steins gate is gurren lagann

Boruto

Fullmetal Alchemist Brotherhood is the greatest anime of all time.

AngryLittleAlchemist said:
Lol, what? Those are all so different that asking us to come up with similar anime is odd.

Anyways, Fullmetal Alchemist, Jojo's Bizzare Adventure(kind of like Dragon Ball), Kino's Journey(like Steins;Gate in it's character), Neon Genesis Evangelion etc

I'm asking for a rival, These three are by far the best ever made. It is the wittiness mixed with the seriousness and intelligence than combines them. They are not different at all if you think about it, all break the barriers and limitations of the universe, all are comical, all deal with strife and an underlying message, all are brilliant beyond belief. I'd add blame, Akira, Goats in the shell but you see these all lack one of the three combining elements, the wittiness.



John2290 said:
AngryLittleAlchemist said:
Lol, what? Those are all so different that asking us to come up with similar anime is odd.

Anyways, Fullmetal Alchemist, Jojo's Bizzare Adventure(kind of like Dragon Ball), Kino's Journey(like Steins;Gate in it's character), Neon Genesis Evangelion etc

I'm asking for a rival, These three are by far the best ever made. It is the wittiness mixed with the seriousness and intelligence than combines them. They are not different at all if you think about it, all break the barriers and limitations of the universe, all are comical, all deal with strife and an underlying message, all are brilliant beyond belief. I'd add blame, Akira, Goats in the shell but you see these all lack one of the three combining elements, the wittiness.

Well I've never seen Dragon ball and I just saw one episode of Rick. But Rick and Morty isn't an anime, it's a cartoon.

Gurren Laggan is kind of like that, but if you aren't familiar with anime you'd probably not understand the point of the fanservice. But yeah, mostly Neon Genesis, Fullmetal Alchemist, Kino's Journey, and Jojo. And Hunter x Hunter, though it's not witty.

Fullmetal Alchemist is probably the best show of all time when it comes to underlying themes all connecting to one grand point. Fullmetal Alchemist doesn't have "one theme" - it feels like a bunch of related themes all mixing into one big theme. But, to get the entire appeal of the show, you have to watch the different adaptations - FMA 03 and FMAB. Both are flawed but FMA 03 and FMAB are both great. 



Playing : The Legend of Zelda : Breath of the Wild(Nintendo Switch), Persona 5(Playstation 4 - first Persona!!!)

 

 

 

Around the Network

Mother fucker Dragonball Z was a terrible anime if you read the manga first, shit fillers with fucked up art everywhere even when they redid it and branded it remastered. That shit shouldn't be on the list at all. You want a good one, Code Gease S1 and S2, S3 is now in the making, and there are actually a shit ton more, most of Studio Ghibli's stuff are good, I can start naming them from the 60s TBH, it's a long long long list.